wtorek, 23 stycznia 2018

Lekcja hiszpańskiego #3

Tak jak zapowiadaliśmy wcześniej- w dzisiejszej lekcji przedstawimy Wam odmianę podstawowego czasownika: BYĆ

Najłatwiej będzie przedstawić tą odmianę w formie tabelki:


Jaka jest różnica między "ser" i "estar"?

Czasownik "ser" odnosi się do rzeczy stałych, na przykład:

Yo soy Polaco - Ja jestem Polakiem >>> Urodziłem się Polakiem, przez całe życie nim będę, nie da się tego zmienić.

Czasownik "estar" odnosi się do rzeczy zmiennych, na przykład: 

Yo estoy cansado - Ja jestem zmęczony >>> nie jestem zmęczony zawsze, tylko przez pewien okres, może się to zmienić, gdy będę wypoczęty



Przedstawiliśmy Wam odmianę podstawowego czasownika. Następnym razem pokażemy Wam wymowę poszczególnych liter w języku hiszpańskim. Zapraszamy do dalszego śledzenia naszych lekcji! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Soy Luna Polska , Blogger